Caixa Rural
¿Què és MiFID?

Caixa Rural
La MiFID (Markets in Financial Instruments Directive) és una directiva europea que regula la prestació de serveis d'inversió i, per tant, afecta directament la forma en què les entitats de crèdit o empreses d'inversió informen, assessoren o venen productes financers als seus clients o potencials clients. Aquesta directiva està vigent des de l'1 de novembre de 2007.
MiFID II és la Directiva 2014/65, que es basa en la millora de les regles ja adoptades per MiFID, i la seva entrada en vigor va ser el 3 de gener de 2018.
No tots els productes tenen la mateixa complexitat ni presenten el mateix risc. Per això, la MiFID distingeix entre dos tipus de productes, que es classificaran en funció de la seva complexitat i de conformitat amb la legislació aplicable en cada moment: producte complex i producte no complex.
No quedarien afectats per la MiFID, entre altres, els següents productes:
La MiFID preveu dos tipus d'avaluació o prova que, segons les circumstàncies, haurà de fer el client.
Avalua els coneixements i experiència del client, els seus objectius d'inversió i la seva capacitat financera. Aquest test es farà, en tot cas, quan hi hagi assessorament en matèria d'inversió (mitjançant contracte).
No obstant això, per a determinades contractacions d'instruments financers i de manera puntual, Caixa Rural també avaluarà els coneixements i experiència del client, els seus objectius d'inversió i la seva capacitat financera.
Avalua els coneixements i experiència del client sobre l'instrument que es disposa a contractar. És adient quan es tracta d'un producte complex i la iniciativa de contractació correspon al client o quan, en el cas de productes no complexos, el client indica que la iniciativa de l'operació és de Caixa Rural.
La MiFID estableix una sèrie de normes de conducta que s'han d'aplicar en relació amb els clients i en funció del tipus de servei prestat, el tipus de producte i la classificació atorgada a aquests.
Caixa Rural disposa de mesures de protecció que s'ajusten a la normativa MiFID i que es poden apreciar tant abans com després de contractar determinats productes i serveis d'inversió.
A. Es classifica el client en funció de 3 categories que, ordenades de major a menor nivell de protecció, són:
Caixa Rural assigna a cada client inversor una categoria que podrà ser modificada pel client mateix prèvia sol·licitud, en la seva oficina habitual, si es donen els requisits establerts per la normativa.
No obstant això, un canvi de classificació en una categoria que pressuposi un major nivell de coneixements i experiència financera podria implicar limitacions pel que fa a la protecció com a client per a la prestació de serveis d'inversió per part de Caixa Rural.
B. Se sol·licita al client determinada informació a través dels denominats tests de conveniència i d'idoneïtat, segons el servei d'inversió que s'hagi de prestar, per avaluar si els productes són convenients segons els seus coneixements i experiència (comercialització de productes) o adequats per al seu perfil inversor (assessorament i gestió discrecional de carteres).
C. Es facilita informació al client que li permeti comprendre la natura i riscos dels productes i serveis d'inversió, ajudant-lo a prendre decisions.
A. Mitjançant la correcta documentació de les operacions que es duguin a terme.
B. Amb una gestió de les ordres dels clients ràpida i àgil, mitjançant els distints canals que la Caixa posa a disposició dels clients.
C. Aplicant-hi la seva política d'execució d'ordres o millor execució i la confirmació posterior de cada operació.
D. Remetent als seus clients informació periòdica sobre les seves inversions.
E. L'entitat et requerirà l'actualització dels tests d'avaluació amb la periodicitat que la norma exigeixi.
Descriu les mesures adoptades per l'entitat amb la idea de mirar d'obtenir el millor resultat possible per a les operacions dels nostres clients. Amb l'entrada en vigor de la MiFID II, publicarem anualment els principals intermediaris i centres d'execució que transmeten ordres de clients per a cada classe de producte financer, així com informació sobre la qualitat d'execució obtinguda.
Política d'incentius
Informa de l'existència, naturalesa i quantia de les comissions, honoraris o beneficis no monetaris que l'entitat pot rebre o bé pagar a tercers. Amb la finalitat de proporcionar més claredat sobre el cobrament o pagament d'incentius, t'indicarem la seva quantia prèviament a la contractació de l'operació. Quan no sigui possible determinar-ne l'import exacte, es facilitarà un mètode de càlcul o una estimació de la quantia. En aquest cas, et comunicarem posteriorment l'import exacte.
El document adjunt mostra les mesures/accions aplicades per l'Entitat per millorar la qualitat del servei prestat als clients. Les mesures/accions implantades es relacionen amb els diferents requeriments identificats per la Normativa que justifiquen el cobrament d'incentius, així com amb els diferents serveis d'inversió relacionats i amb els diferents segments de clients que tenim identificats a l'entitat, tenint en compte que les categoritzacions per segment tenen correlació amb el volum d'incentius percebuts.
L'entitat disposa actualment de mesures i procediments per detectar, prevenir o, si s'escau, gestionar els possibles conflictes d'interès que poguessin sorgir en la prestació dels seus serveis. En cas que no n'hi hagués prou, l'entitat et revelarà la naturalesa general, l'origen dels conflictes d'interessos i les mesures adoptades per mitigar aquests riscs abans d'actuar.
Estableix mesures adequades i específiques que garanteixen la salvaguarda dels instruments financers i dels fons dels clients i, en concret, l'efectiva distinció dels actius d'un client dels d'altres clients i dels de la mateixa entitat, així com la seva exactitud i la seva correspondència amb els instruments i fons dels clients. Per a aquest propòsit, se'n fan conciliacions periòdiques amb fonts externes, en cas d'utilització de terceres entitats com a subdipositàries.
D'acord amb Reglament delegat (UE) 2017/576 de la Comissió, es mostra document adjunt, en què apareix la identitat dels principals centres d'execució en termes del volum de negociació en què s'han executat les ordres dels nostres clients.